Todellinen maailma on likainen. Hyvin likainen. Katso tarpeeksi läheltä melkein mitä tahansa pintaa ympärillämme ja huomaat jonkin asteista likaa tai kulumaa tai rapautumista. Se on kaikki osa maailman luonnollista kaaosta.
Jotta voidaan luoda uskottavia, realistisia vaikutelmia digitaalisen taiteeseen, täytyy siihen sisällyttää jossain muodossa tätä likaista, kaoottista sotkua. Ongelma on, että on varsin vaikeaa luoda vakuuttavan satunnaisia ja likaisia tekstuureja käyttäen digitaalisia työvälineitä, jotka perustuvat matemaattisiin yhtälöihin. Sen sijaan on paljon helpompi luoda ne käytännöllisillä elementeillä ja sitten digitoida ne käytettäväksi Adobe Photoshopissa.
Tässä Pikavinkissä näytän oman prosessini uskottavien ”rähjäisten” siveltimien luomiseen tekniikalla joka on helppo, eikä aiheuta valtavaa sotkua siivottavaksi! Myös tulokset ovat helposti digitoitavissa ja käytettävissä. Lue lisää